Kehilangan Kedua Batitanya Sekaligus Karena Kecelakaan, Cuitan Ayah ini Bikin Nangis

MANAberita.com — KEJADIAN memilukan terjadi di Malaysia ketika satu keluarga terlibat kecelakaan pada Jumat (17/08) pukul 11.10 kemarin.

Dalam insiden ini, keluarga Mohd Helmiardi Bin Nosaha harus rela melepas kepergian kedua anaknya, Nur Afina Safiya Mohd. Helmiardi (1) dan sang kakak Nur Nailah Al Farafisha (2) yang meninggal dua jam pasca kecelakaan di Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) Kuantan.

Kejadian ini bermula saat mobil yang dikendarai oleh Helmiardi melaju dari arah Kuantan menuju ke Balok itu menabrak tiang listrik dan akhirnya terguling di jalanan.

Tak hanya kehilangan kedua anaknya, pria berusia 29 tahun itu juga menderita cidera di dada, dan isterinya, Nor Yumni Yahya (24) patah pada kedua belah kaki dan kini dirawat.

Kejadian memilukan ini pun viral usai sang ayah membagikan tulisan mengenai kepergian kedua batitanya di Facebook. Berikut cuitannya:

Puteri ku,

damai lah kamu berdua di sana.
Bermainlah, gelak ketawa lah bersama2 di dalam syurga Puteri ku. Allah lebih sayangkan kamu berdua, Allah telah memanggil kamu berdua.

puteriku, akhir2 ini, abah perasan banyak masa kakak bermersa bersama adik, adik sangat gembira akhir2 ini bila bermain dgn kakak, dan adik selalu minta abah dukung adik setibanya abah di rumah setelah pulang kerja, kakak pula selalu buat abah terperanjat dgn jerita untuk menyakat abah setelah abah melangkah ke dalam rumah setelah penat berkerja.

Tp abah tak pernah perasan yang semua tu bakal berakhir malam semalam 17/8/18, puteriku abah dan ibu sangat sayangkan kamu berdua, rindu akan tawa senda mu, rindu jerita kakak, rindu garau suara adik yg meminta makanan jika lambat di suap ke mulut.

Kakak, abah rindu celoteh kakak yang suka bercerita kpd abah dan ibu dan soalan2 yang selalu kakak tanya pada abah dan ibu, abah dan ibu sangat2 rindu pada kamu berdua, baru satu hari kamu berdua meninggalkan kami, tapi perasaan ini terasa sangat lah rindu, telinga ini bagai terdengar akan suara kamu berdua puteriku, mata ini selalu terbayang2 akan pergerakan mu yang selalu bermain2 di dalam rumah, abah dan ibu takkan pernah lupa pada kakak dan adik, kakak dan adik damai lah di sana, Allah telah memanggilmu, pergilah dgn tenang, Allah telah meminjamkan kamu berdua kpd ibu dan abah sekadar waktu ini sahaja, abah Redha…

Puteri2 ku, cari lah abah dan ibu jika kamu tidak bertemu abah dan ibu di Syurga, carilah sehingga jumpa, tariklah abah dan ibu ke dalam Syurga Allah, di mana tiada tempat yg kekal melaikan di syurga mu Ya Allah..

Baca Juga
Alhamdulillah! Terus Berjuang Meskipun Sempat Gagal, Tya Ariestya Akhirnya Hamil Anak Kedua
Orang Tua Lalai, Balita Tewas di Dalam Mesin Cuci Saat Bermain
Kejam! Tak Terima Cintanya Ditolak, Pria ini Perkosa dan Bunuh Remaja 15 Tahun

Ya Allah tabahkan hatiku dan isteri ku, tanamkan perasaan redha kpd kami dengan ketentuan dan takdir mu ini. Hadirkan sifat sabar di dalam diri kami Ya Allah.. sebaik baik perancangan adalah perancangan mu Ya Allah.. ada kemanisan di sebalik kepahitan.. InsyaAllah..

Nur Nailah Al Farafisha
Nur Afina Safiya
Dalam kenangan Abah dan Ibu.

Dari,
Mohd Helmiardi Bin Nosaha,” tulisnya.
Unggahan ini akhirnya viral dan menuai isak tangis warganet yang membacanya. Semoga kedua orang tua anak-anak ini diberikan ketabahan.