Bayi kembar dibuang orang tuanya

MANAberita.com — DUNIA kini dilihat semakin banyak didiami oleh golongan manusia yang tidak mempunyai perasaan kemanusiaan dan juga boleh dikategorikan sebagai gila!

Makin banyak korban kekejaman yang melibatkan manusia dan juga hewan yang terjadi, malah perkara ini seolah-olah sudah menjadi satu kebiasaan.

Berita pembuangan bayi sering kali didengar dan tersebar secara meluas di media sosial. Bertambah sakit hati apabila bayi yang dibuang oleh ibu bapaknya itu, mati dalam keadaan yang tragis seolah-olah tidak berharga.

Satu lagi kasus pembuangan bayi dilaporkan, penduduk setempat digemparkan dengan penemuan sepasang bayi kembar di dalam got berisi air. Lokasi kejadian masih belum diketahui. Namun, ada dugaan terjadi di Malaysia.

Foto pembuangan bayi kembar ini juga beredar di media sosial. Dalam foto tersebut, pasangan kembar tersebut masih lagi bertali pusat dan tubuh badan mereka kelihatan sangat pucat.

Baca Juga
Demi Bisa Pulang Kampung, WNI di Malaysia Nekat Menyelinap ke Roda Pesawat
Pria Ini Tetap Cinta Istrinya Walau Nyaris Mati Ditembak, Alasannya Mengharukan
Ingin Pelet Mantan Agar Balikan, Siswi SMA ini Justru ‘Digagahi’ Dukun

Dari foto tersebut, dapat dilihat yang kedua-dua bayi ini dilahirkan keadaan sempurna. Sangat menyedihkan apabila ibu kembar ini, mengambil keputusan untuk membuang kedua-duanya begitu saja.

Foto ini pun viral dan panen kutukan dari netizen untuk ibu si kembar tersebut. (Dil)